poniedziałek, 18 kwietnia 2016

Srebrny i szary paciorek.



Czy już kiedyś mówiłam, że kocham deszcz? Nie? To powtórzę, kocham deszcz. Nikt nie chciał ze mną wyjść na dwór w burzę. Ich strata. Te grzmoty, melodia.  Usiadłam na mokrej ziemi. Mama nie będzie zadowolona z jasnych spodni, które zmienią kolor. Trudno się mówi. Pralka to magiczne urządzenie, które powinno dać radę. Patrzyłam na polane.  Pojawił się biały jeleń. Co?! Podniosłam się. Uciekł. Zaczęłam za nim biec.
-Księżniczko.- to nie możliwe. Zatrzymałam się.  Tylko jedna osoba mnie tak nazywała.
-Wujek?- nic mi nie odpowiedziało. Grzmot, jeleń. Nie uciekniesz mi. Pobiegłam za nim.
-Lisa!- przewróciłam się o korzeń.
-Tony!- zawołałam brata.- Podniosłam się. Zobaczyłam wiewiórkę.  Ona, ona się uśmiechnęła. Wilki, szare. Wyszczerzyły zęby. Odwróciłam się za siebie i zaczęła uciekać. „Myśliwy stał się ofiarą” mówiła babcia. Miała racje.
-Lisa!- głos mamy.
-Mamo!- jeden z wilków przewrócił mnie.  Otworzyłam oczy. Stał nade mną jeleń.
Obudziłam się.
-To tylko sen Lisa, nic się nie stało.- zdjęłam  kołdrę. Byłam cała w przemoczona, a na moich butach nadal było wilgotne błoto.
***
Zagadka. Kod. Używamy go w współczesnych czasach.
H-1 Li-1 C-2,4 N-1,2,3,4,5 O-2 Na-1 Mg-2 Al-3 P-3,5 S-2,4,6  Cl-1,3,5,7 K-1 Ca-2 Pb-2,4
Co to za "kod"
***
Na środę postaram się wymyśleć coś dłuższego.

3 komentarze:

  1. Nawet ciekawie Ci to wyszło :)
    Jeśli chodzi o kod, to wiem, że są to pierwiastki, natomiast nie mam pojęcia jak rozszyfrować kod :')

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Brawo! Kod: to wartościowość pierwiastków i tylko tyle (lekko nie zrozumiałe wiem). Masz prawo dać mi zadanie, mam czas do poniedziałku godziny 20.30 żeby opublikować.
      Jeżeli nie zdążę to... zamieszczę 10 innych krótkich powiadań. Pisz zadanie pod spodem.
      D.Line

      Usuń
    2. Yeeey! ^^ Moje zadanie może się okazać leciutko trudne, ale proszę mnie nie gryźć xD
      Zadanko: Napisz krótkie opowiadanie (max. 1 000 słów) z udziałem kilku postaci z Twoich dwóch ulubionych książek.
      Powodzenia :>

      Usuń